Wybierz język: plen
Menu
Kontakt

Regionalny Fundusz Gospodarczy S.A.

Zarząd

Aleja Pokoju 44

42-202 Częstochowa

tel.: +48 34 363 91 83

fax: +48 34 363 91 85

e-mail: rfgsa@rfgsa.pl

 

Dział Inwestycji i Nieruchomości

Robert Leciński

Kierownik Działu Inwestycji                         i Nieruchomości

tel.: +48 34 363 91 83

tel. kom.: +48 795 421 674

e-mail: robert.lecinski@rfgsa.pl

 

Dział Pożyczek

Małgorzata Bartnik

Kierownik Działu Pożyczek

tel.: +48 34 363 91 83

tel. kom.: +48 698 386 956

e-mail: malgorzata.bartnik@rfgsa.pl

Licznik odwiedzin
Dzisiaj: 179
W tym miesiącu: 7131
Wszystkich: 644435

Komunikat

Regionalnego Funduszu Gospodarczego S.A. dotyczący zakupu

od Agencji Mienia Wojskowego nieruchomości położonej w Kościelcu
z przeznaczeniem pod realizację inwestycji w postaci  budowy

Giełdy Towarowo – Handlowej Hurtu Rolno – Spożywczego

 

19 września 2017 roku

 

Przełomowa  inwestycja  dla  regionu  i  Spółki

 

Misją i celem nowej inwestycji jest stworzenie nowoczesnego rynku hurtowego konsolidującego producentów i kupców z terenów województwa śląskiego, opolskiego, łódzkiego, świętokrzyskiego oraz małopolskiego. Spółce zależy również na prezentacji różnorodnej i atrakcyjnej oferty dla klientów hurtowych i detalicznych działających we wszystkich sektorach gospodarki rolno – żywnościowej oraz działaniu w oparciu o nowoczesne zaplecze rolnicze, gwarantujące konsumentom podaż wysokiej jakości towarów w przystępnych cenach.

 

W powyższym celu Regionalny Fundusz Gospodarczy S.A. zakupiła od Agencji Mienia Wojskowego atrakcyjne tereny zlokalizowane w Kościelcu (gmina Rędziny) w dwóch etapach, o łącznej powierzchni 54 ha. W I etapie (27.04.2017r.) zakupiono teren o powierzchni 15 ha, II etap (19.09.2017r.) to zakup kolejnych nieruchomości o powierzchni 38,5 ha.

 

Obszar działania planowanej inwestycji obejmie województwa: śląskie, opolskie, łódzkie, świętokrzyskie i małopolskie.

 

Na terenie Giełdy zostaną zrealizowane m.in. nowoczesne pawilony handlowe, targowisko przeznaczone do handlu z samochodów, liczne magazyny, a także powierzchnie biurowe i rozległe tereny parkingowe. Nie zabraknie również udogodnień dla klientów w postaci poczty, bankomatów, czy  punktów gastronomicznych.

 

Projekt planujemy zrealizować we współpracy z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego, bankami. Dodatkowo swoją ofertę kierujemy  do: producentów maszyn i urządzeń rolniczych, służb fitosanitarnych i weterynaryjnych, służb celnych ułatwiających międzynarodowy obrót towarami, podmiotów świadczących usługi transportowe, instytucji finansowych, doradczych, szkoleniowych, wystawienniczych, etc.

 

W chwili obecnej rozpoczęliśmy już prace związane z przygotowaniem do inwestycji  terenu Kompleksu nr 1 (15 ha). Do 31 stycznia 2018 roku zakończymy opracowanie studium wykonalności i koncepcji zagospodarowania terenu. Przygotowanie projektów oraz uzyskanie niezbędnych pozwoleń i decyzji Spółka planuje na  II – III kwartał 2018 roku, a rozpoczęcie budowy na IV kwartał 2018 roku Zakończenie realizacji I etapu inwestycji: I kwartał 2020 roku. Przewidywany koszt I etapu wyniesie około 50 milionów złotych.

 

W II etapie inwestycji na pozostałym terenie Kompleksu nr 2 (38,5 ha) planujemy m.in. rozbudowę samej giełdy i budowę centrów logistycznych – termin rozpoczęcia II etapu to rok  2020.

Regionalny Fundusz Gospodarczy S. A. 2015 Wszelkie prawa zastrzeżone Strony internetowe TRUSTNET